De 7 voorwaarden voor een succesvol congres

Een congres organiseren houdt nogal wat in. Voor je het weet, verlies je jezelf in allerlei details. Maar wil je echt een knaller van een congres organiseren? Focus je dan eerst op het fundament. Check of jouw congres voldoet aan onze zeven basisvoorwaarden.

Knallend personeelsfeest organiseren? 10 handige tips

Met een personeelsfeest heb je één doel: je medewerkers laten zien én voelen dat je ze waardeert. Een feest om nooit meer te vergeten. Daarom moet je personeelsfeest knallen, van het begin tot het einde. Onze accountmanagers Monique Zandee en Louise Kortschot weten hoe je dat voor elkaar krijgt en delen tien tips.

Wat is de perfecte opstelling voor jouw programma?

Wil je dat je sprekers tijdens je programma interactie hebben met je gasten? Wil je dat je gasten met elkaar in gesprek gaan? Of wil je juist de volle spotlights op de spreker? De opstelling draagt voor een deel bij aan de betrokkenheid van je gasten bij je programma. Hier lees je wanneer je voor…

EventSummit 8 februari 2024

Ook dit jaar zijn wij weer aanwezig op de EventSummit: de grootste vakbeurs voor de festival- en evenementenbranche. Ontmoet ons team in ‘regio Utrecht’ en laat je informeren over alle mogelijkheden voor jouw event. Kom jij donderdag 8 februari gezellig langs?  📍  Jaarbeurs, Utrecht 🙋‍♀️ Stand: 4G07 🎟️ Gratis entree via de website van de EventSummit

Zó brand je jouw event tot een totaalbeleving bij Spant

We zien evenementen in alle vormen, maten en kleuren voorbijkomen. Sommige springen eruit. Dat zijn vaak de evenementen waarbij de opdrachtgevers voor een totaalbeleving gaan. Ze dompelen hun gasten helemaal onder in hun concept. En dat kan ook, omdat je onze locatie exclusief huurt. Met deze ‘must haves’ benut je onze locatie optimaal voor je…

5 tips voor een succesvolle productlancering

Maandenlang, soms jarenlang heb je achter de schermen gewerkt aan je nieuwe product of dienst. Nu is het tijd om de wereld ermee kennis te laten maken. Tijd voor die eerste indruk. Je productlancering, die moet natuurlijk fantastisch zijn. We geven je tips voor een succesvol lanceringsevent.

Verbouwing podium één

Onze grote zaal, Podium eén, wordt deze zomer verbouwd. Met het innovatieve ontwerp van (interieur-)architectenbureau Kabaz krijgt de zaal een nieuw karakter. Natuurlijke en duurzame materialen, opvallende vormen en hypermoderne licht- en geluidinstallaties doen hun intrede.

Onze nieuwe accountmanager: vrolijk rustpunt

Ze geniet van een volle agenda. Last minute wijzigingen vliegt ze met alle geduld aan. En te midden van een groot, dynamisch event bewaart ze de rust. Met haar ‘kom maar op’-mentaliteit én vrolijkheid past ze goed in ons team. Aangenaam, dit is Stefanie Hillel, onze nieuwe accountmanager.

Ons duurzaamheidsbeleid: van laaghangend fruit naar grote investeringen

De warme zomer, wat hebben we ervan genoten. Maar tegelijkertijd knaagt het. Want het is het zoveelste, beangstigende bewijs van de opwarming van de aarde. Het houdt ons achter de schermen bij Spant enorm bezig. Reden om te blijven kijken hoe wij verder kunnen verduurzamen. Onze financieel directeur Bert Dijkstra neemt je mee in de plannen.

Een event met een culturele twist in vijf stappen

Is jullie event na al die jaren toe aan wat vernieuwing? Of wil je je evenement in een bijzonder jasje steken? Wat dacht je ervan om het een culturele twist te geven? Dat geeft energie aan de organisatie en óók aan je gasten. Je opent ogen, zet alles in een ander daglicht en activeert. Met deze stappen krijgt jouw event een cultureel kleurtje.

Zes tips voor duurzame branding bij jouw event

Organiseer je een event, dan ontkom je niet aan branding. Maar als je niet oplet, draagt je eventbranding behoorlijk bij aan onze wegwerpmaatschappij. Stickertje hier, spandoekje daar, vlaggetje in de lucht en rollup-bannertje op de grond. Hoe zorg je ervoor dat jouw branding duurzaam is? Daarvoor geeft Leonie de Kleijn tips. Zij is eigenaar van…


#1. Sprekers die indruk maken

Sterke sprekers maken je congres. Start daarom zodra je het doel van je congres helder hebt, direct met de zoektocht naar de juiste sprekers. De twee belangrijkste vragen die je jezelf daarbij moet stellen zijn: wie is er inhoudelijk relevant voor het congres? En kan diegene boeiend en helder zijn verhaal vertellen? Tip: stem voorafgaand aan het congres goed je verwachtingen af met de sprekers.


#2. Levendig programma

Een hele dag turen naar een spreker die alleen maar zendt, daar zitten vrij weinig mensen op te wachten. Gooi variatie in je programma, zodat je je gasten alert houdt. De ene gast verwerkt informatie namelijk op een andere manier dan de andere gast. Wissel keynotespeeches af met workshops, paneldiscussies en interactieve sessies.


#3. Passende locatie

Goede bereikbaarheid, geschikte ruimtes en audiovisuele techniek die niets te wensen overlaat. Daarmee moet het sowieso snor zitten op je congreslocatie. Realiseer jezelf daarnaast dat je congres voor veel gasten ‘een dagje uit’ is. Speel daarop in. Kies een plek waar je zeker bent van verrassende catering, een fijne ambiance en een gastvrije benadering van je gasten. Kom bijvoorbeeld naar Spant!



#4. Ruimte om te netwerken

Een congres is een fantastische plek om te netwerken. Maar daar moet je de gasten wel de gelegenheid voor geven. Sterker nog: jij hebt de touwtjes in handen om het netwerken laagdrempelig te maken. Maak goed leesbare naambadges, arrangeer ontmoetingen, richt een netwerkhoek in en las genoeg pauzes in. Lees meer over hoe je netwerken kunt stimuleren tijdens je event.

#5. Effectieve promotie

Je gasten kunnen niet ruiken dat je congres eraan komt. Investeer in een effectieve promotiecampagne om voldoende én de juiste gasten te trekken. Social media, directe mailings, nieuwsbrieven, buitenreclame, persberichten… Je hebt oneindig veel middelen om je doelgroep te bereiken. Maar zorg er wel voor dat je hier tijdig mee begint. Lees meer over hoe je van je event een contentkatalysator maakt.

#6. Soepel registratiesysteem

Het bespaart je tijd, het voorkomt fouten en het maakt de communicatie met je gasten makkelijk. Een automatisch registratiesysteem. Inmiddels zijn er verschillende registratiesystemen voor events op de markt, die jou ongelooflijk veel werk uit handen nemen. En bijdragen aan de positieve beleving van je gasten. Zo geven je gasten met één druk op de knop hun dieetwensen door en zien ze real time het programma.

#7. Uitgebreide evaluatie

Wat doen we bij de volgende editie opnieuw? Wat moeten we veranderen? En wat hebben we dit keer gemist? Sta een paar dagen na je congres uitgebreid stil bij hoe het ging. Leg de evaluatiepunten vast, deel het met alle betrokkenen en… pak het er voor een volgend congres weer bij. Zo wordt je eerstvolgende congres nóg succesvoller.

Nog meer tips?

Benieuwd hoe we jouw congres geslaagd kunnen maken? Neem contact op met een van onze accountmanagers.

STUUR EEN E-MAIL

 035 7504 705