Organiseer je een beurs? Met deze stappen krijg je de perfecte beursvloer

Jij als organisator hebt doelstellingen. De standhouders willen allemaal een aantrekkelijke, goed bezochte stand. En de bezoekers willen de informatie krijgen die ze zoeken, netwerken en goed verzorgd worden. Hoe breng je bij het organiseren van een beurs al die belangen samen? Een slimme inrichting van de beursvloer helpt. Volg onderstaande zeven stappen voor de…

De 7 voorwaarden voor een succesvol congres

Een congres organiseren houdt nogal wat in. Voor je het weet, verlies je jezelf in allerlei details. Maar wil je echt een knaller van een congres organiseren? Focus je dan eerst op het fundament. Check of jouw congres voldoet aan onze zeven basisvoorwaarden.

Knallend personeelsfeest organiseren? 10 handige tips

Met een personeelsfeest heb je één doel: je medewerkers laten zien én voelen dat je ze waardeert. Een feest om nooit meer te vergeten. Daarom moet je personeelsfeest knallen, van het begin tot het einde. Onze accountmanagers Monique Zandee en Louise Kortschot weten hoe je dat voor elkaar krijgt en delen tien tips.

Wat is de perfecte opstelling voor jouw programma?

Wil je dat je sprekers tijdens je programma interactie hebben met je gasten? Wil je dat je gasten met elkaar in gesprek gaan? Of wil je juist de volle spotlights op de spreker? De opstelling draagt voor een deel bij aan de betrokkenheid van je gasten bij je programma. Hier lees je wanneer je voor…

EventSummit 8 februari 2024

Ook dit jaar zijn wij weer aanwezig op de EventSummit: de grootste vakbeurs voor de festival- en evenementenbranche. Ontmoet ons team in ‘regio Utrecht’ en laat je informeren over alle mogelijkheden voor jouw event. Kom jij donderdag 8 februari gezellig langs?  📍  Jaarbeurs, Utrecht 🙋‍♀️ Stand: 4G07 🎟️ Gratis entree via de website van de EventSummit

Zó brand je jouw event tot een totaalbeleving bij Spant

We zien evenementen in alle vormen, maten en kleuren voorbijkomen. Sommige springen eruit. Dat zijn vaak de evenementen waarbij de opdrachtgevers voor een totaalbeleving gaan. Ze dompelen hun gasten helemaal onder in hun concept. En dat kan ook, omdat je onze locatie exclusief huurt. Met deze ‘must haves’ benut je onze locatie optimaal voor je…

5 tips voor een succesvolle productlancering

Maandenlang, soms jarenlang heb je achter de schermen gewerkt aan je nieuwe product of dienst. Nu is het tijd om de wereld ermee kennis te laten maken. Tijd voor die eerste indruk. Je productlancering, die moet natuurlijk fantastisch zijn. We geven je tips voor een succesvol lanceringsevent.

Verbouwing podium één

Onze grote zaal, Podium eén, wordt deze zomer verbouwd. Met het innovatieve ontwerp van (interieur-)architectenbureau Kabaz krijgt de zaal een nieuw karakter. Natuurlijke en duurzame materialen, opvallende vormen en hypermoderne licht- en geluidinstallaties doen hun intrede.

Onze nieuwe accountmanager: vrolijk rustpunt

Ze geniet van een volle agenda. Last minute wijzigingen vliegt ze met alle geduld aan. En te midden van een groot, dynamisch event bewaart ze de rust. Met haar ‘kom maar op’-mentaliteit én vrolijkheid past ze goed in ons team. Aangenaam, dit is Stefanie Hillel, onze nieuwe accountmanager.

Ons duurzaamheidsbeleid: van laaghangend fruit naar grote investeringen

De warme zomer, wat hebben we ervan genoten. Maar tegelijkertijd knaagt het. Want het is het zoveelste, beangstigende bewijs van de opwarming van de aarde. Het houdt ons achter de schermen bij Spant enorm bezig. Reden om te blijven kijken hoe wij verder kunnen verduurzamen. Onze financieel directeur Bert Dijkstra neemt je mee in de plannen.

Een event met een culturele twist in vijf stappen

Is jullie event na al die jaren toe aan wat vernieuwing? Of wil je je evenement in een bijzonder jasje steken? Wat dacht je ervan om het een culturele twist te geven? Dat geeft energie aan de organisatie en óók aan je gasten. Je opent ogen, zet alles in een ander daglicht en activeert. Met deze stappen krijgt jouw event een cultureel kleurtje.

#1. Sta stil bij je doel

Voordat je in de actie schiet, is het belangrijk om het doel van de beurs in kaart te brengen. Waarom organiseer je de beurs? Om de standhouders en gasten te laten netwerken? Om je gasten te informeren over een bepaald onderwerp? Of om de standhouders aan nieuwe klanten te helpen? Het doel van je beurs neem je mee in verdere beslissingen over de inrichting.

#2. Denk vanuit de standhouder

Stel, je bent zelf een standhouder. Dan wil je niet ergens in een hoekje staan, waar niemand komt. Dus bij de indeling van de beursvloer moet iedere ruimte en ieder gangpad even aantrekkelijk zijn om te bezoeken. Daar kun jij voor zorgen. Speel met cateringplekken, korte lezingen op de beursvloer en entertainment in de verschillende ruimten om bezoekers te verspreiden.

#3. Neem je gasten bij de hand

Een doolhof ingaan, dat willen we alleen als we er zelf voor kiezen. En meestal is dat niet tijdens een beurs. Hou het struinen over een beurs voor je gasten daarom overzichtelijk. Leg een looproute aan met pijlen, borden of gekleurde lopers, zodat de bezoekers langs alle stands komen. Zorg voor goede bewegwijzering. En geef je gasten een (online) plattegrond, zodat ze precies zien waar ze heen moeten.

#4. Breng eenheid op de beursvloer

Wil je voorkomen dat je beursvloer rommelig en onoverzichtelijk oogt? Ga voor een totaalconcept qua aankleding. Dat brengt rust. Zorg voor stands die in de basis gelijk zijn, bijvoorbeeld met dezelfde vloerbedekking, afscheidingswanden en tafels. En breng eenheid in de ruimte door op verschillende plekken dezelfde planten, bloemen en verlichting terug te laten komen.


Beurs organiseren op een sfeervolle beurslocatie


#5. Creëer comfort

Gun je gasten af en toe een ‘escape’, zodat ze hun energie behouden. Richt een ontspanningsruimte in. Maak een plek waar je in alle rust kunt overleggen en bellen. Of creëer een koffiehoek waar je met een goede kop koffie oplaadt. Hou bij het organiseren van een beurs een goede balans tussen het nuttige en het aangename.

#6. Investeer in persoonlijk contact

Een app met een heldere plattegrond, duidelijke bewegwijzering en catering die je zelf kunt pakken. Het zijn allemaal manieren om het je gasten zo makkelijk mogelijk te maken. Maar daarmee maak je vriendelijke en behulpzame medewerkers op de beursvloer absoluut niet overbodig. Gastheren en -vrouwen zorgen er door persoonlijke interactie voor dat je gasten zich echt welkom voelen. Zorg dus voor voldoende medewerkers op de vloer.



#7. Check de audiovisuele middelen

Stroom, internet, led-schermen… Check bij je standhouders welke audiovisuele middelen ze nodig hebben. En bespreek dit vervolgens gedetailleerd met de eventlocatie, zodat alles aanwezig is op de dag van de beurs.

Wil je een beurs organiseren?

Bij Spant kan dat in een sfeervolle omgeving. Samen zorgen we ervoor dat je beurs je gasten en standhouders bijblijft. Neem contact op met onze accountmanagers voor een locatiebezoek.

STUUR EEN E-MAIL

 035 7504 705