Knallend personeelsfeest organiseren? 10 handige tips

Met een personeelsfeest heb je één doel: je medewerkers laten zien én voelen dat je ze waardeert. Een feest om nooit meer te vergeten. Daarom moet je personeelsfeest knallen, van het begin tot het einde. Onze accountmanagers Monique Zandee en Louise Kortschot weten hoe je dat voor elkaar krijgt en delen tien tips.

Wat is de perfecte opstelling voor jouw programma?

Wil je dat je sprekers tijdens je programma interactie hebben met je gasten? Wil je dat je gasten met elkaar in gesprek gaan? Of wil je juist de volle spotlights op de spreker? De opstelling draagt voor een deel bij aan de betrokkenheid van je gasten bij je programma. Hier lees je wanneer je voor…

EventSummit 8 februari 2024

Ook dit jaar zijn wij weer aanwezig op de EventSummit: de grootste vakbeurs voor de festival- en evenementenbranche. Ontmoet ons team in ‘regio Utrecht’ en laat je informeren over alle mogelijkheden voor jouw event. Kom jij donderdag 8 februari gezellig langs?  📍  Jaarbeurs, Utrecht 🙋‍♀️ Stand: 4G07 🎟️ Gratis entree via de website van de EventSummit

Zó brand je jouw event tot een totaalbeleving bij Spant

We zien evenementen in alle vormen, maten en kleuren voorbijkomen. Sommige springen eruit. Dat zijn vaak de evenementen waarbij de opdrachtgevers voor een totaalbeleving gaan. Ze dompelen hun gasten helemaal onder in hun concept. En dat kan ook, omdat je onze locatie exclusief huurt. Met deze ‘must haves’ benut je onze locatie optimaal voor je…

5 tips voor een succesvolle productlancering

Maandenlang, soms jarenlang heb je achter de schermen gewerkt aan je nieuwe product of dienst. Nu is het tijd om de wereld ermee kennis te laten maken. Tijd voor die eerste indruk. Je productlancering, die moet natuurlijk fantastisch zijn. We geven je tips voor een succesvol lanceringsevent.

Verbouwing podium één

Onze grote zaal, Podium eén, wordt deze zomer verbouwd. Met het innovatieve ontwerp van (interieur-)architectenbureau Kabaz krijgt de zaal een nieuw karakter. Natuurlijke en duurzame materialen, opvallende vormen en hypermoderne licht- en geluidinstallaties doen hun intrede.

Onze nieuwe accountmanager: vrolijk rustpunt

Ze geniet van een volle agenda. Last minute wijzigingen vliegt ze met alle geduld aan. En te midden van een groot, dynamisch event bewaart ze de rust. Met haar ‘kom maar op’-mentaliteit én vrolijkheid past ze goed in ons team. Aangenaam, dit is Stefanie Hillel, onze nieuwe accountmanager.

Ons duurzaamheidsbeleid: van laaghangend fruit naar grote investeringen

De warme zomer, wat hebben we ervan genoten. Maar tegelijkertijd knaagt het. Want het is het zoveelste, beangstigende bewijs van de opwarming van de aarde. Het houdt ons achter de schermen bij Spant enorm bezig. Reden om te blijven kijken hoe wij verder kunnen verduurzamen. Onze financieel directeur Bert Dijkstra neemt je mee in de plannen.

Een event met een culturele twist in vijf stappen

Is jullie event na al die jaren toe aan wat vernieuwing? Of wil je je evenement in een bijzonder jasje steken? Wat dacht je ervan om het een culturele twist te geven? Dat geeft energie aan de organisatie en óók aan je gasten. Je opent ogen, zet alles in een ander daglicht en activeert. Met deze stappen krijgt jouw event een cultureel kleurtje.

Zes tips voor duurzame branding bij jouw event

Organiseer je een event, dan ontkom je niet aan branding. Maar als je niet oplet, draagt je eventbranding behoorlijk bij aan onze wegwerpmaatschappij. Stickertje hier, spandoekje daar, vlaggetje in de lucht en rollup-bannertje op de grond. Hoe zorg je ervoor dat jouw branding duurzaam is? Daarvoor geeft Leonie de Kleijn tips. Zij is eigenaar van…

HIER opgewekt: zó organiseer je een duurzaam event

Een typisch groen feest? Dat is het Evenement HIER opgewekt, hét evenement voor en over lokale energie-initiatieven, dat afgelopen maart voor de vierde keer bij Spant plaatsvond. En niet alleen groen qua aankleding. Van de ruim vijfhonderd gasten is meer dan de helft actief bij een duurzaam energie-initiatief. We praten met Anouk Overbeek van klimaatstichting…

#1. Kies een setting die bijblijft

Jullie bedrijfskantine omtoveren tot dansvloer? Niet doen! Je medewerkers kennen deze plek van binnen en van buiten. Haal ze uit hun bekende omgeving en plaats ze in een setting die ze altijd bij zal blijven. Ooit een theater exclusief gehuurd voor jullie feest? Bij Spant kan het.

#2. Creëer een beleving

Tover je personeelsfeest om tot een beleving door je concept tot in de details door te voeren. Van het eten tot de aankleding en van de uitnodiging tot de styling van de bar. Je medewerkers voelen zich extra gewaardeerd als ze zien hoeveel moeite je erin hebt gestoken.

Jullie bedrijfskantine omtoveren tot dansvloer? Niet doen! Je medewerkers kennen deze plek van binnen en van buiten. Haal ze uit hun bekende omgeving en plaats ze in een setting die ze altijd bij zal blijven.

#3. Maak het persoonlijk

Hoe zorg je ervoor dat je medewerkers zich letterlijk gezien voelen? Door hen persoonlijk aan te spreken. Dat begint al met het sturen van uitnodigingen op naam, het tonen van foto’s van medewerkers op beeldschermen en het betrekken van collega’s bij het programma. Lees onze blog met nog meer tips om een flinke portie persoonlijkheid toe te voegen aan je feest.

#4. Gebruik de kracht van licht en geluid

Je hebt het vast al eens ervaren: de synergie tussen licht en geluid. Werkt de dj met zijn muziek naar een climax toe, dan is het effect des te groter als dit met licht wordt versterkt. Dankzij onze jarenlange ervaring met theatershows hebben we bij Spant alle kennis en apparatuur in huis. Samen met jou maken we een spectaculair licht- en geluidsplan.

#5. Live Entertainment maakt het feest!

Onderschat de waarde van een goede dj en/of band niet. Zoek de juiste live entertainment die past bij de sfeer die jij wilt neerzetten en aansluit bij je doelgroep. Onze ervaren licht en geluid technici denken graag met je mee om er samen met de muzikanten een knallend feest van te maken. Met een dj en/of band die interactie heeft met je gasten en inspeelt op de sfeer, heb je gegarandeerd succes.

Stimuleer de lach op het gezicht van je medewerkers door funfactors toe te voegen aan je feest. Wat dacht je van een photobooth? Een livepainter die ter plekke een schilderij maakt van de dansende massa? Of professionele dansers en streamers?

#6. Knal vanaf moment één

Of de dansvloer vanaf het eerste moment gevuld is, heb je zelf in de hand. Start plenair met een welkomstdrankje of de speech van de directeur in de zaal. Dansvloer gevuld? Open het feest dan met opzwepende muziek en een geweldige lichtshow. Wedden dat de voeten meteen van de vloer gaan? De toon is gezet.

#7. Gooi er funfactors in

Stimuleer de lach op het gezicht van je medewerkers door funfactors toe te voegen aan je feest. Wat dacht je van een photobooth? Een livepainter die ter plekke een schilderij maakt van de dansende massa? Of professionele dansers en streamers? We hebben een lange lijst met entertainmentmogelijkheden. Die nemen we graag met je door.

#8. Vergeet de drankjes niet

Je drankaanbod is sfeerbepalend. Denk van tevoren goed na over wat jouw medewerkers lekker vinden. Zet je in op bijzondere biertjes? Ga je voor een speciale cocktail? En houd je voldoende rekening met medewerkers die alcoholvrije drankjes willen drinken? Zet de bar prominent neer, zodat hij niet te missen is.

#9. Maak het je gasten gemakkelijk

Een pendeldienst verzorgen. Je medewerkers met een glimlach welkom heten en de weg wijzen. Hun jas aannemen en tijdens het feest de drankjes uitserveren. Het lijken kleine gestes, maar ze zijn essentieel om je medewerkers zich thuis en gewaardeerd te laten voelen. Bij Spant helpen we je graag met deze gastvrijheidsdetails.

 #10. Geef een warm afscheid

En tot slot, zorg dat je medewerkers het feestelijke gevoel meenemen naar huis door aandacht te besteden aan het afscheid. Zeg iedereen persoonlijk gedag en bedank hen voor hun komst. Geef een drankje of een snack mee voor de terugweg. Of verzorg een persoonlijk cadeautje dat hen herinnert aan het mooie feest.

Zie je het al voor je?

Klaar om een knallend personeelsfeest te organiseren? We halen alles voor je uit de kast om je medewerkers een fantastische beleving te geven.