5 tips voor een succesvolle productlancering

Maandenlang, soms jarenlang heb je achter de schermen gewerkt aan je nieuwe product of dienst. Nu is het tijd om de wereld ermee kennis te laten maken. Tijd voor die eerste indruk. Je productlancering, die moet natuurlijk fantastisch zijn. We geven je tips voor een succesvol lanceringsevent.

Verbouwing podium één

Onze grote zaal, Podium eén, wordt deze zomer verbouwd. Met het innovatieve ontwerp van (interieur-)architectenbureau Kabaz krijgt de zaal een nieuw karakter. Natuurlijke en duurzame materialen, opvallende vormen en hypermoderne licht- en geluidinstallaties doen hun intrede.

Onze nieuwe accountmanager: vrolijk rustpunt

Ze geniet van een volle agenda. Last minute wijzigingen vliegt ze met alle geduld aan. En te midden van een groot, dynamisch event bewaart ze de rust. Met haar ‘kom maar op’-mentaliteit én vrolijkheid past ze goed in ons team. Aangenaam, dit is Stefanie Hillel, onze nieuwe accountmanager.

Ons duurzaamheidsbeleid: van laaghangend fruit naar grote investeringen

De warme zomer, wat hebben we ervan genoten. Maar tegelijkertijd knaagt het. Want het is het zoveelste, beangstigende bewijs van de opwarming van de aarde. Het houdt ons achter de schermen bij Spant enorm bezig. Reden om te blijven kijken hoe wij verder kunnen verduurzamen. Onze financieel directeur Bert Dijkstra neemt je mee in de plannen.

Een event met een culturele twist in vijf stappen

Is jullie event na al die jaren toe aan wat vernieuwing? Of wil je je evenement in een bijzonder jasje steken? Wat dacht je ervan om het een culturele twist te geven? Dat geeft energie aan de organisatie en óók aan je gasten. Je opent ogen, zet alles in een ander daglicht en activeert. Met deze stappen krijgt jouw event een cultureel kleurtje.

Zes tips voor duurzame branding bij jouw event

Organiseer je een event, dan ontkom je niet aan branding. Maar als je niet oplet, draagt je eventbranding behoorlijk bij aan onze wegwerpmaatschappij. Stickertje hier, spandoekje daar, vlaggetje in de lucht en rollup-bannertje op de grond. Hoe zorg je ervoor dat jouw branding duurzaam is? Daarvoor geeft Leonie de Kleijn tips. Zij is eigenaar van…

HIER opgewekt: zó organiseer je een duurzaam event

Een typisch groen feest? Dat is het Evenement HIER opgewekt, hét evenement voor en over lokale energie-initiatieven, dat afgelopen maart voor de vierde keer bij Spant plaatsvond. En niet alleen groen qua aankleding. Van de ruim vijfhonderd gasten is meer dan de helft actief bij een duurzaam energie-initiatief. We praten met Anouk Overbeek van klimaatstichting…

6 tips om van jouw event een contentkatalysator te maken

Dat ene grote evenement. Máándenlang werk je er naartoe. Heel je ziel en zaligheid leg je erin. En dan, binnen een dag of misschien een paar dagen, is het plotsklaps weer voorbij. Met een goede contentstrategie, zorg je ervoor dat je event zich niet tot één, twee of drie dagen beperkt. Je evenement krijgt meer…

Tips & tricks om netwerken op jouw event te stimuleren

Zet achthonderd gasten met elkaar in een ruimte en het netwerken gaat vanzelf. Niet dus! Je gasten zoeken in eerste instantie bekenden op. Zijn die er niet, dan ontstaan er wellicht spontane gesprekken bij de koffiecorner of ergens aan een statafel. Maar dat is netwerken op basis van toeval. Leuk, maar met een beetje sturing…

Een warm welkom Suzan Roodhart

Nu onze deuren weer wagenwijd opengaan om mooie congressen en evenementen te organiseren, is het alle hens aan dek. Sinds kort zijn daar de hens (afgeleid van het Engels ‘hands’) van Suzan Roodhart (32) als Accountmanager congressen & evenementen bijgekomen. Maak kennis met deze warme persoonlijkheid, die nauw gaat samenwerken met onze opdrachtgevers.

Bert Dijkstra over ons duurzaamheidsbeleid: “Het is ons referentiekader”

 Duurzaam ondernemen is anno 2022 niet echt een uitzondering. Sterker nog, doe je het niet, dán ben je de uitzondering. Toen we in 2011 begonnen met het duurzaamheidsbeleid, waren we echter koploper in de theater- en congresbranche. Bert Dijkstra, onze financieel directeur en duurzaamheidsexpert, over het streven om altijd voor de duurzame optie te gaan.

#1. Ga voorbij de feiten

Jijzelf kent je nieuwe product door en door. Je bent vol van de nieuwe features en je kunt niet ophouden met vertellen over het geweldige materiaal. Maar wil je je gasten bij de lancering inpakken, dan draait het juist niet om al die feiten. Dan gaat het om emotie. Neem je gasten mee in je verhaal en laat hen beleven hoe het is om het product of je dienst te gebruiken.

#2. Het zit ‘m in de details

Als je beleving tijdens je event vooropzet, dan telt ieder detail. Straalt de locatie uit waar het product voor staat? Versterkt de aankleding van de locatie het product? Kan licht en geluid ervoor zorgen dat je product de show steelt? De uitnodiging, de catering, het afscheidspresentje… Stem alle knoppen zo op elkaar af dat de beleving van je gasten compleet wordt.



#3. Zet je gasten centraal

Laat je gast geen toeschouwer zijn van jouw feestje. Bij een live productlancering heb je juist de mogelijk om echt contact te maken met je stakeholders en hen te betrekken. Doe dat dan ook. Creëer ruimte voor vragen uit het publiek. Laat je gasten fysiek kennismaken met je product. Zorg voor voldoende medewerkers die ter plekke vragen kunnen beantwoorden. En geef je gasten de mogelijkheid om te netwerken. Gastvrijheid ten top.

 

 


#4. Kwaliteit boven kwantiteit
En dan de gastenlijst. Het voelt natuurlijk gaaf om zoveel mogelijk mensen aanwezig te laten zijn bij je productlancering. Maar je impact is groter als je gaat voor enkel kwalitatieve gasten, die je helemaal in de watten kunt leggen. Nodig mensen uit die oprecht geïnteresseerd zijn in je product, influencers die passen bij je merk en journalisten waar je wat aan hebt. Dan ben je geloofwaardig en maak je van je gasten ambassadeurs.

 

#5. De lancering als start voor…

De dag van je productlancering is nog maar een begin. Met een slimme contentstrategie zorg je ervoor dat je nog voor weken of zelfs maanden content haalt uit het event. Maak video’s en foto’s, vraag aanwezigen om hun eerste reactie en maak het aantrekkelijk voor gasten om over je product te delen op social media. Zo vergroot je het bereik van je productlancering.


 

Stefanie Hillel, accountmanager: “Productlanceringen zijn voor ons als locatie geweldig om te organiseren.
Alles draait namelijk om details en timing. Het hele team denkt mee om ervoor te zorgen dat onze locatie in het teken staat van een specifiek product.”

Neem contact met ons op

Op zoek naar een locatie voor jouw productlancering?
Maak kennis met een van onze accountmanagers en kom kijken.

Stuur een e-mail

035 7504 705