Meer aanmeldingen voor je event? Draai aan deze knoppen

Zes weken voor je event een uitnodiging sturen, achteroverleunen en kijken hoe de aanmeldingen binnenstromen. Er zijn maar weinig events die zo geliefd zijn dat dit de realiteit is. Om een hoge opkomst te krijgen bij je event moet je aan veel knoppen draaien. In deze blog lees je wat de belangrijkste knoppen zijn.

Terugblik video Podium één

Kijk je mee?! Naar onze terugblik van de events in onze vernieuwde Podium één 🤩 Wat hebben we weer een gave events mogen organiseren! Naast een vette theaterprogrammering is de theaterzaal ingezet voor spraakmakende congressen, onvergetelijke personeelsfeesten en culinaire diners on stage. De hypermoderne techniek en duurzame innovaties versterken de beleving. Natuurlijke kleuren en materialen vallen…

Congres Dell Technologies en LEF marketing & events: “Twee events in één”

Als veelgevraagd dagvoorzitter en presentator op evenementen weet Michel Loeve als geen ander hoe je vanaf het podium impact maakt. Hij weet hoe je gasten activeert en betrekt. Maar hoe gaat het er achter het podium aan toe? Om dat te ervaren liep hij mee met het klantenevent van Dell Technologies, georganiseerd door eventbureau LEF…

Zó organiseer je een congres rond artificial intelligence (AI)

Talkshows, nieuwsmedia, social media… Overal draait het om de ontwikkelingen rond artificial intelligence (AI). Niet gek, want AI heeft in een korte tijd een vlucht genomen en is opeens toegankelijk voor iedereen. Reden voor het Koninklijk Actuarieel Genootschap om hun jaarlijkse ledencongres in het teken te zetten van AI. Wil je weten hoe ze dit…

Hoe organiseer je een beurs? De perfecte beurs in 7 stappen

Jij als organisator hebt doelstellingen. De standhouders willen allemaal een aantrekkelijke, goed bezochte stand. En de bezoekers willen de informatie krijgen die ze zoeken, netwerken en goed verzorgd worden. Hoe breng je bij het organiseren van een beurs al die belangen samen? Een slimme inrichting van de beursvloer helpt. Volg onderstaande zeven stappen voor de…

Wat is de perfecte opstelling voor jouw programma?

Wil je dat je sprekers tijdens je programma interactie hebben met je gasten? Wil je dat je gasten met elkaar in gesprek gaan? Of wil je juist de volle spotlights op de spreker? De opstelling draagt voor een deel bij aan de betrokkenheid van je gasten bij je programma. Hier lees je wanneer je voor…

Verbouwing podium één

Onze grote zaal, Podium eén, wordt deze zomer verbouwd. Met het innovatieve ontwerp van (interieur-)architectenbureau Kabaz krijgt de zaal een nieuw karakter. Natuurlijke en duurzame materialen, opvallende vormen en hypermoderne licht- en geluidinstallaties doen hun intrede.

Onze nieuwe accountmanager: vrolijk rustpunt

Ze geniet van een volle agenda. Last minute wijzigingen vliegt ze met alle geduld aan. En te midden van een groot, dynamisch event bewaart ze de rust. Met haar ‘kom maar op’-mentaliteit én vrolijkheid past ze goed in ons team. Aangenaam, dit is Stefanie Hillel, onze nieuwe accountmanager.

Ons duurzaamheidsbeleid: van laaghangend fruit naar grote investeringen

De warme zomer, wat hebben we ervan genoten. Maar tegelijkertijd knaagt het. Want het is het zoveelste, beangstigende bewijs van de opwarming van de aarde. Het houdt ons achter de schermen bij Spant enorm bezig. Reden om te blijven kijken hoe wij verder kunnen verduurzamen. Onze financieel directeur Bert Dijkstra neemt je mee in de plannen.

Zo maak je je personeelsfeest persoonlijk

Je wilt een onvergetelijk personeelsfeest organiseren om je medewerkers eens goed in het zonnetje te zetten. Dan kun je fantastisch entertainment, catering om je vingers bij af te likken en een adembenemende locatie regelen. Maar pas met een flinke scheut persoonlijke aandacht maak je écht indruk. Zorg ervoor dat je medewerkers zich gezien voelen. Tien…

Creatief en bruisend: onze nieuwe medewerker Rob

Een frisse blik op het bedrijf. Dat brengt onze nieuwe Sales- en marketingmedewerker Rob van den Enk. Hij is 25 jaar en net afgestudeerd van de opleiding International Creative Business aan Hogeschool Utrecht. Vol energie en vol ideeën komt hij ons sales- en marketingteam versterken. Wie is Rob?


#1. Voor wie doe je het?

Voor wie is je event? Het definiëren van je doelgroep vormt de basis van je eventorganisatie, maar ook van je marketingplan. Want alleen als je weet op wie je je communicatie richt. Pas dan kun je bepalen in welke media je aanwezig moet zijn. En pas dan is duidelijk of een marketingactie wel of niet nuttig is.

 

#2. Bied meerwaarde

Je event valt of staat met het programma. Heb je mooie beloftes, maar sluiten je sprekers en programmaonderdelen daar niet op aan? Dan sla je de plank mis. Ga na wat er speelt bij je doelgroep. Achterhaal waar ze behoefte aan hebben. En vraag welke sprekers ze graag willen horen. Zo maak je je event tot een ‘must’.

 

#3. Voeg urgentie toe

Denk goed na over hoe je over je event communiceert. Alleen het onderwerp en de sprekers van je event communiceren is nietszeggend. Zet in op wat je potentiële bezoekers uit je event kunnen hálen. Doe een belofte. Denk aan slogans als “Zó werven de beste recruiters van Nederland” of “AI kan je helpen. Vrijdag 25 oktober leer je hoe”.

#4. Maak het je genodigden makkelijk

Heb jij weleens meegemaakt dat je tot een aankoop over wilde gaan, maar niet kon vinden hoe je moest betalen, 20 pagina’s door moest scrollen om je aankoop te bevestigen en een lijst met 25 vragen moest beantwoorden? Frustrerend. Grote kans dat je ergens afhaakte. Zorg voor een overzichtelijke, aantrekkelijke landingspagina waar potentiële bezoekers de belangrijkste informatie makkelijk vinden. En plaats de aanmeldknop overal duidelijk in zicht, liefst op meerdere plekken.

#5. Kies een centrale locatie

Iedereen ervaart tijdsdruk. Een moeilijk bereikbare locatie kan een reden zijn om überhaupt niet naar je event te komen. Kies daarom een centrale locatie, die goed te bereiken is per auto en met het openbaar vervoer.

Route naar Spant


#6. Werk aan een goede band

Draaien aan deze knop kost waarschijnlijk de meeste tijd, maar het levert je op de lange termijn ook het meeste op: maak van je (mogelijke) bezoekers ambassadeurs. Dat doe je niet alleen door jaarlijks één knallend event te organiseren, maar door continu relevant en persoonlijk te zijn in het contact. Personaliseer uitnodigingen, deel interessante content op social media en via je nieuwsbrief, antwoord snel en volledig op vragen en wees persoonlijk bij de ontvangst van je event. Grote kans dat ze volgend jaar weer naar je event komen.

#7. Beloon vroege vogels

Geef een korting als mensen zich binnen een maand na de start van de verkoop aanmelden. Een vroegboekkorting stimuleert om direct een kaartje te kopen. Zo raakt je event niet in de vergetelheid.

#8. Zorg dat ze niet om je heen kunnen

Laat je zien, laat van je horen. Eén keer een uitnodiging sturen is niet genoeg. Creëer een buzz om je event door al je kanalen goed te benutten. Funfacts, interviews met sprekers, winacties, een blogserie, een kijkje achter de schermen, invloedrijke mensen die over je event posten… Het draagt allemaal bij aan de bekendheid van je event.


#9. Beloon je bezoekers

Een VIP-entree voor het volgende event, een gratis webinar waarin de presentator en een spreker langer napraten of een kortingscode voor een relevante workshop. Op allerlei manieren kun je je gasten belonen voor hun komst. Laat hun voelen dat je dankbaar bent voor hun komst en dat ze onderdeel zijn van jouw ‘community’. Ook daarmee creëer je loyale bezoekers.

Loop jij er tegenaan dat je aanmeldingen achterblijven?

Bespreek het met onze accountmanagers. Ze denken graag met je mee!

 

Stuur een e-mail

035 7504 705