De Notenkraker
Dansvoorstelling

Meer aanmeldingen voor je event? Draai aan deze knoppen

100% CO₂-neutraal
Centrale ligging in Nederland
Eigen technische expertise
Gratis parkeren
Zes weken voor je event een uitnodiging sturen, achteroverleunen en kijken hoe de aanmeldingen binnenstromen. Er zijn maar weinig events die zo geliefd zijn dat dit de realiteit is. Om een hoge opkomst te krijgen bij je event moet je aan veel knoppen draaien. In deze blog lees je wat de belangrijkste knoppen zijn.
#1. Voor wie doe je het?
Voor wie is je event? Het definiëren van je doelgroep vormt de basis van je eventorganisatie, maar ook van je marketingplan. Want alleen als je weet op wie je je communicatie richt. Pas dan kun je bepalen in welke media je aanwezig moet zijn. En pas dan is duidelijk of een marketingactie wel of niet nuttig is.

#2. Bied meerwaarde
Je event valt of staat met het programma. Heb je mooie beloftes, maar sluiten je sprekers en programmaonderdelen daar niet op aan? Dan sla je de plank mis. Een sterk programma raakt de juiste snaar en houdt je publiek van begin tot eind geboeid. Ga na wat er speelt bij je doelgroep, achterhaal waar ze echt behoefte aan hebben en ontdek welke sprekers ze graag willen horen. Combineer inspirerende verhalen met interactieve momenten, zodat deelnemers niet alleen luisteren, maar ook meedoen en verbinden. Zo maak je van je event een ervaring die bijblijft – en waar mensen volgend jaar weer bij willen zijn.
#3. Voeg urgentie toe
Denk goed na over hoe je over je event communiceert. Alleen het onderwerp en de sprekers van je event communiceren is nietszeggend. Zet in op wat je potentiële bezoekers uit je event kunnen hálen. Doe een belofte. Denk aan slogans als “Zó werven de beste recruiters van Nederland” of “AI kan je helpen. Vrijdag 25 oktober leer je hoe”.

Geslaagde evenementen bij Spant
Heb jij weleens meegemaakt dat je tot een aankoop over wilde gaan, maar niet kon vinden hoe je moest betalen, 20 pagina’s door moest scrollen om je aankoop te bevestigen en een lijst met 25 vragen moest beantwoorden? Frustrerend. Grote kans dat je ergens afhaakte. Zorg voor een overzichtelijke, aantrekkelijke landingspagina waar potentiële bezoekers de belangrijkste informatie makkelijk vinden. En plaats de aanmeldknop overal duidelijk in zicht, liefst op meerdere plekken.
Iedereen ervaart tijdsdruk. Een moeilijk bereikbare locatie kan een reden zijn om überhaupt niet naar je event te komen. Kies daarom een centrale locatie, die goed te bereiken is per auto en met het openbaar vervoer.
#6. Werk aan een goede band
Draaien aan deze knop kost waarschijnlijk de meeste tijd, maar het levert je op de lange termijn ook het meeste op: maak van je (mogelijke) bezoekers ambassadeurs. Dat doe je niet alleen door jaarlijks één knallend event te organiseren, maar door continu relevant en persoonlijk te zijn in het contact. Personaliseer uitnodigingen, deel interessante content op social media en via je nieuwsbrief, antwoord snel en volledig op vragen en wees persoonlijk bij de ontvangst van je event. Grote kans dat ze volgend jaar weer naar je event komen.
#7. Beloon vroege vogels
Geef een korting aan bezoekers die zich binnen een maand na de start van de verkoop aanmelden. Een vroegboekkorting stimuleert niet alleen om direct een kaartje te kopen, maar zorgt ook voor een vliegende start in je ticketverkoop. Het creëert momentum, brengt enthousiasme op gang en maakt van de eerste deelnemers echte ambassadeurs. Bovendien helpt het jou als organisator om eerder inzicht te krijgen in de belangstelling en de opkomst. Zo blijft je event top of mind én krijgt de campagne vanaf het begin een energieke boost.

Laat je zien, laat van je horen. Eén keer een uitnodiging sturen is niet genoeg. Creëer een buzz om je event door al je kanalen goed te benutten. Funfacts, interviews met sprekers, winacties, een blogserie, een kijkje achter de schermen, invloedrijke mensen die over je event posten… Het draagt allemaal bij aan de bekendheid van je event.
Een VIP-entree voor het volgende event, een gratis webinar waarin de presentator en een spreker langer napraten of een kortingscode voor een relevante workshop. Op allerlei manieren kun je je gasten belonen voor hun komst. Laat hun voelen dat je dankbaar bent voor hun komst en dat ze onderdeel zijn van jouw ‘community’. Ook daarmee creëer je loyale bezoekers.
Bekijk andere evenementen bij Spant
Samen iets moois organiseren?
Ben je geïnspireerd geraakt door wat je hebt gelezen en wil je weten wat Spant voor jouw evenement kan betekenen? Ons team denkt graag met je mee – van concept tot uitvoering.
Neem contact op en ontdek hoe we jouw bijeenkomst live tot leven brengen.
📞 Bel ons: 035 7504 705
📍 Bezoek ons: Dr. A. Kuyperlaan 3, Bussum
Spant. Waar live alles samenkomt.
