Meer dan alleen euro’s

Spant in gesprek over de waarde van event sponsoring

Bekijk hier de volledige whitepaper

Veel congresorganisatoren hebben er moeite mee om sponsors te benaderen voor financiering, terwijl dit in de praktijk steeds belangrijker blijkt te zijn voor een succesvol congres. Daar moet dus verandering in komen! Sponsoring betekent namelijk niet dat je je congres verkoopt aan de hoogste bieder, of dat je je deelnemers lastig valt met vervelende verkopers. Sponsors kunnen een waardevolle bijdrage leveren aan de inhoud van een evenement.

Mariette Modderman van congres- en evenementenlocatie Spant nodigde daarom expert Arjan Appel uit, om meer duidelijkheid te creëren over sponsoring. Ze is vooral benieuwd naar hoe je sponsoring aan kunt pakken zodat organisator, sponsor en bezoeker profijt hebben. Tijdens een intensieve sessie sprak zij met professionals met verschillende inzichten, over hun wensen en ambities op het gebied van sponsoring.

Sponsoring op een manier dat zowel organisator, sponsor en bezoeker profijt hebben, realiseer je door middel van de volgende kernbegrippen:

  • Start with why: zorg voor een gezamenlijke motivatie (volgens het The Golden Circle-model van Simon Sinek)
  • Zie sponsors als kennispartners in plaats van geldschieters
  • Meten = weten
  • Beloon je bezoekers